Poroty

Poroty festivalu:
1998199920002001200220032004200520062007200820092010201120122013
Jan Balej

Česká republika
Akademický malíř Jan Balej (1958) nejprve studoval Střední odbornou školu výtvarnou a poté v letech 1982-1988 Vysokou škola umělecko-průmyslovou – Atelier filmové a televizní grafiky. V letech 1986-1987 získal cenné zkušenosti na École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs v Paříži. V roce 1990 spolu s kameramanem Miloslavem Špálou založil studio Hafan film Praha, které se zaměřuje na animovanou tvorbu, především loutkový film pro děti a dospělé. V letech 1992–1994 Balej režíroval a byl výtvarníkem série čtyř krátkých filmů Tom Paleček a v letech 1999–2000 realizoval pro Českou televizi seriál večerníčků Jak to chodí u hrochů. V roce 2006 se podílel na projektu celovečerního pohádkového filmu Fimfárum 2 (pohádka Moře, strýčku, proč je slané?). Spolu s Hafan filmem dlouhodobě spolupracuje s finskou režisérkou Katariinou Lillqvist (snímky Xenia of St. Petersburg, romské pohádky Mire bala kale hin). Jan Balej se také zabývá malbou a volnou grafikou. Za svou práci získal mnoho domácích i mezinárodních ocenění a cen.
Gerrit van Dijk

Nizozemí
Gerrit van Dijk se narodil v holandském Udenu v roce 1938. Po absolvování Akademie umění a architektury v Tilburgu se začal věnovat malbě a tvorbě akvarelů a svá díla vystavoval na domácích i zahraničních výstavách. Byl také zapojen do různých multižánrových projektů, v rámci kterých spolupracoval s dalšími umělci. Vedle své malířské činnosti se začal věnovat také oblasti animovaného filmu. Od roku 1971 se věnuje převážně filmové tvorbě. Od poloviny 80. let pravidelně každý týden přispívá politickými karikaturami a vtipy do deníku Haarlems, pro který také vytvářel kreslené sloupky. Inicioval také vznik kursů animace na Academy voor Beeldende Vorming v Tilburgu. První byl zahájen v září 1994. Na začátku 90. let společně se svou manželkou zahájil činnost Nadace Animated People, která se v roce 1993 transformovala do Nizozemského institutu animovaných filmů (NIAF).
Lawrence Gutterman

Spojené státy americké
Už během studia fyziky na Harvard University přispíval svými ilustracemi do různých časopisů. Když jeho absolventský film Bezhlavě (Headless!!) vyhrál hlavní cenu na Worldfest Houston International Film Festival v roce 1996, Steven Spielberg ho osobně přizval ke spolupráci s DreamWorks, aby v jeho studiu režíroval hrané pasáže videohry Goosebumps: Escape from Horrorland (1996). Ta získala řadu ocenění a nadšené kritiky v tisku. Spielberg ho posléze vyzval, aby režíroval bojové sekvence v Mravenci Z – prvním celovečerním filmu této společnosti, který využíval techniku počítačové animace CGI. Podílel se také na přípravách snímku kombinujícího animaci a živé herce Curious George. Poté dostal nabídku realizovat trhák Jako kočky a psi (Cats & Dogs), který vydělal po celém světě 200 milionů dolarů. Jeho zatím posledním filmem je Maska junior (Son of the Mask) pro společnost New Line.
Monica Merola

Itálie
Šestnáctiletá Monica Merola pochází ze Salerna, města blízko Neapole na jihu Itálie. Již sedm let studuje hudbu, která je stále její největší láskou. Hraje na saxofon a klavír, zároveň se musí intenzivně věnovat studiu, protože by se jednou ráda stala novinářkou. Také velmi ráda cestuje. Sní o návštěvě Japonska a Indie.
Natália Moskálová

Slovenská republika
Natália Moskálová se narodila v roce 1991 v Trenčíne, kde v současné době navštěvuje ZŠ Dlhé Hony, 9. ročník třídy s rozšířenou výukou anglického jazyka. Je vynikající žákyní a často se účastní olympiád v různých předmětech. Ráda jezdí na kole, bruslí, plave a chodí do kina.
Camille Roussel

Kanada
Šestnáctiletá Camille Roussel navštěvuje poslední ročník veřejné střední školy v Rimouski v kanadském Quebeku. Je členkou školního volejbalového týmu, sama vyučuje lekce plavání. Miluje filmy, které ukazují různé pohledy na dějiny, zvláště si oblíbila snímek Goodbye Lenin.
Katarzyna Ziembicka

Polsko
Šestnáctiletá Kasia žije společně s rodiči a starším bratrem ve Varšavě. Ráda chodí do kina a jejími nejoblíbenějšími filmy jsou Tanec v temnotách, Arizonský sen, Cena za něžnost a Vlasy. Upřednostňuje snímky, které jí dávají seriózní podněty k zamyšlení a zároveň nabízejí i kus humoru. Uvažuje o tom, že by se stala filmovou kritičkou.