Napsali o nás (48. ročník)

Zpět na výpis zpráv.

Mezinárodní soutěž reklamy Duhová kulička přináší novinky

2. 6. 2008 | Zlín 2. června (ČTK) - Mezinárodní soutěž reklamy zaměřené na děti a mládež Duhová kulička, která je součástí Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně, přináší letos řadu novinek. Cenu poprvé udělí také dětská porota, akci doplní workshop a druhá část konference se pak zaměří na učitele. Novinářům to dnes řekla manažerka projektu Pavla Čelůstková.

Hlavní cenu z dílny sochaře Radima Hankeho, kterou uděluje odborná porota, doplní cena, již mentálně handicapovaní lidé vyrobili v chráněné dílně Integrovaného centra Slunečnice ve Zlíně. "Cena zpodobňuje toho, kdo ji předává. To znamená chlapeček, holčička společně svírající duhovou kuličku," řekla ČTK Čelůstková. V dětské porotě usednou školáci zlínské základní školy.

Součástí projektu je odborná konference Dítě a reklama, která se uskuteční ve čtvrtek a v pátek v Golden Apple Cinema. Letos se však organizátoři věnují kromě marketingovým odborníkům také studentům a učitelům. Nově se tak uskuteční tvůrčí dílna pro studenty pod vedením Daniela Růžičky, kreativního ředitele jedné pražské agentury.

Učitelům základních a středních škol program nabízí konferenci o mediální výchově. "Tento předmět se nově zavádí na školy a my chceme učitelům nabídnout možnost získat nové informace," podotkla manažerka. Organizátoři chtějí v projektu pokračovat i v budoucnu, podle Čelůstkové se totiž mediální výchova netýká jen učitelů, ale také rodičů a dětí.

V letošním šestém ročníku odborná porota hodnotila 34 soutěžních prací, z toho pět zahraničních. Stejně jako v předchozích letech převyšuje počet reklam s komerčním zaměřením nad sociálním tématem. Slavnostní vyhlášení soutěže Duhová kulička se uskuteční 5. června v prostorách Golden Apple Cinema ve Zlíně.

Posláním Duhové kuličky je poukázat na fakt, že reklama zaměřená na děti může malému divákovi prospět. Mezinárodně ojedinělý projekt se snaží připravit děti na svět, do kterého vstupují.