Napsali o nás (48. ročník)

Zpět na výpis zpráv.

Odborníci i děti vyhlásili ve Zlíně nejlepší reklamní spoty

5. 6. 2008 | Zlín 5. června (ČTK) - Odborná i dětská porota dnes udělily na Mezinárodním festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně první ceny. Duhovou kuličku za televizní reklamu zaměřenou na děti a mládež odborníci předali agentuře AJP Production za reklamu Awake to English. Letos poprvé hlasovala samostatně také dětská porota. V kategorii televizních spotů se jí nejvíce líbila reklama IKEA Překvapení agentury RMG Connect. V sociální oblasti děti ocenily spot České televize Kuře slaví 10 let Pomozte dětem, odborníci ohodnotili práci agentury Euro RSCG, která připravila spot pro UNICEF.

Obě poroty dnes vyhlásily také vítěze v kategorii tiskové reklamy zacílené na děti a mládež a s dětskou sociální tematikou. V sekci pro mládež se dětem nejvíce líbila upoutávka agentury Studio REMA ’93 s názvem Na moji kůži se nedostanou. Odborníci zase ocenili inzerát Hravé děti, hravý nábytek - Piráti agentury Q-Studio.

V kategorii rozhlasových spotů odborníci ocenili reklamu agentury Publicis Prague upozorňující na Zdravotního klauna, děti předaly hlavní cenu agentuře Studio REMA ’93 za reklamu Zlý komár a holčička.

"Reklama zaměřená na děti začíná být opravdu závažný problém. Já si myslím, že je příležitost, aby na mezinárodním fóru, a tento festival je mezinárodní fórum, jsme naznačili, že chceme být společensky zodpovědní. Nechceme v dětech vyvolávat nálady, že když něco nebudou mít, co mají jejich souputníci, že budou méněcenní," řekl dnes ČTK a Českému rozhlasu ředitel soutěže Jiří Mikeš.

Odborná porota předala zástupcům oceněných agentur plastiku z dílny Radima Hankeho, děti svým vítězům darovaly sošku, kterou vytvořili mentálně postižení lidé v chráněné dílně Integrovaného centra Slunečnice ve Zlíně.

Porotci letos hodnotili 34 soutěžních prací, z toho pět zahraničních. Stejně jako v předchozích letech i letos převyšoval počet spotů s komerčním zaměřením nad sociální reklamou. Hodnotila se především kreativita, originalita, míra důvěryhodnosti ve vztahu k produktu a službě, vhodnost reklamy pro to, co propaguje, sociální odpovědnost a celkový dojem.