Aktuality 48. ročníku
Zpět na výpis zpráv.Duhová kulička v alternativě
5. 6. 2008 | Dnes od 10:00 hostil kulturní institut Alternativa mezinárodní soutěž reklamy - Duhová kulička. V jejím rámci se zde koná konference Dítě a reklama, určená nejen pro odborníky komunikačních agentur a studenty. Konec konference je naplánovaný na páteční poSamotnému konferenčnímu programu, který začínal ve 13:00, předcházel workshop na téma TV REKLAMA - proces vzniku, vedený kreativním ředitelem renomované reklamní agentury Young&Rubicam panem Danielem Růžičkou.
Pan Růžička seznamoval zájemce se vznikem reklamy a ukazoval české i světové, oceněné reklamní spoty. Ti, co přišli, mohli zhlédnout to nejlepší z televizní reklamy a pobesedovat s panem Růžičkou o nových trendech. Za zmínku stojí zejména spoty společnosti Vodafone (v ukázce ještě Oskar), Stock Plzeň Božkov s.r.o. (fernet) a České spořitelny. Z těch zahraničních pak Siemens Xelibri, americká společnost Lotto a Nestlé Drumstick.
Součástí workshopu byly i diskuze na téma charita v TV, která je obecně považovaná za samaritánství nebo pokrytectví. Kontroverzní debatu nakonec vyvolala i reklama na Playstation 3. Podle účastníků workshopu působil spot spíš jako reklama na omamné látky.
Během dnešního dne se v Alternativě probíraly i další témata. Například: Spotřební a mediální chování dětí a mládeže, Jak připravovat reklamu pro děti, Děti na internetu - jak se chovají, co je baví a hlavně kde je najít a tak dále. Se svými příspěvky vystoupil pan Vladimír Bystrov (Bizon&Rose), Štěpán Wolde (MediaOne), Martina Říhová (Starcom MediaVest Group), Jiří Herman (Seznam.cz) a další.