Tiskové zprávy (45. ročník)
Zpět na výpis zpráv.Nová cena pro Duhovou kuličku
19. 4. 2005 | Mezinárodní soutěž reklamy Duhová kulička bude mít od letošního roku novou cenu. Ve čtvrtek 14. dubna ji v Praze představil ředitel a čestný předseda poroty soutěže Duhová kulička, Jiří MikešŘeditel mezinárodní soutěže Duhová kulička, Jiří Mikeš, představil ve čtvrtek 14. dubna letošní podobu cen soutěže (foto Lukáš Táborský, Právo). Skleněná duhová kulička byla zhotovena ve sklárně v Karolínce mistrem uměleckého řemesla Janem Štefánkem, sochařská práce na podstavci ceny je dílem akademického sochaře Radima Hankeho. Jména majitelů těchto krásných cen se dozvíme 1. června 2005 na závěrečném večeru soutěže, Večeru s reklamou v Musiclandu A ve Zlíně.
1. června proběhne v rámci Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně již třetí ročník mezinárodní soutěže reklamy Duhová kulička, která navazuje na sérií konferencí a nesoutěžních přehlídek konaných v rámci zlínského filmového festivalu již od roku 1999. Přehlídku televizních spotů a tištěné inzerce zacílenou na děti a mládež bude posuzovat evropská porota v čele s prezidentem soutěže Jiřím Mikešem a doplní ji odborná konference na téma Dítě a reklama.
Do soutěže mohli až do 10. dubna přihlašovat své práce agentury i zadavatelé v jedné z pěti kategorií - hračky, potraviny, oblečení, sport/zábava a sociální reklama. Tisková reklama členěna není.
Přihlášené práce budou posuzovány odbornou a dětskou porotou. V mezinárodní odborné porotě zasedne ředitel soutěže Jiří Mikeš, ředitel Evropské asociace komunikačních agentur Dominic Lyle, prezident festivalu Golden Drum Jure Apih, ředitelka vnitřní a vnější komunikace Opavia – LU Maria Sedlická a ředitel UPP Praha Vít Komrzý.
Zvláštní ocenění bude udělovat dětská porota pod vedením PhDr. Jitky Vysekalové, psycholožky zaměřené na reklamu, která bude po akci publikovat studii o postojích a názorech mladých porotců k hodnoceným dílům. Ceny Duhová kulička vítězům jednotlivých kategorií budou předány ve Zlíně 1. června 2005 na slavnostním Večeru s reklamou.
Soutěžní klání reklamních spotů a tiskové inzerce je každoročně doplněno o odbornou konferenci na téma Dítě a reklama. Zástupci komunikačních agentur, médií, zadavatelé reklamy, ale i představitelé neziskových organizací rok co rok živě diskutují o problémech reklamy zacílené na děti, etice využívání dětí v reklamě a právní regulaci či samoregulaci v této oblasti. „Tato konference otevírá prostor pro společnou diskusi skupin bránících děti a na druhé straně skupin, které se je snaží ovlivnit. Obě se bojí konfliktu, který zde na konferenci už před rokem přerostl v konfrontaci, ze kterou byli všichni vděční – slyšeli totiž názory a pohledy z jiného úhlu. Dojem je z toho fascinující a osobně to považuji za velice užitečné“, říká Ivan Hoffman, redaktor Radiožurnálu a současně moderátor předchozího ročníku konference.
Mezi potvrzenými přednášejícími je marketingová konzultantka TV Jetix Veronika Tamchynová, která představí téma Dětský internet – jak zaujmout děti i rodiče. Úspěch této stanice, která dříve vysílala pod názvem Fox Kids, je dán velkou měrou jejími aktivitami na poli internetu, kde patří mezi vůbec nejnavštěvovanější servery v České republice.
O tématu právní regulace dětské reklamy a především sponzoringu bude hovořit Libor Štajer z advokátní kanceláře Winter & spol., která je členem prestižní Evropské asociace reklamních právníků a častým přispěvatelem do odborných marketingových médií.
Dominic Lyle, člen poroty Duhové kuličky a především generální ředitel Evropské asociace komunikačních agentur, připravuje prezentaci o tendencích Bruselských komisařů omezovat dětskou reklamu a o tom, jak lze těmto omezením předcházet vlastní samoregulací.
Pořadateli mezinárodní soutěže reklamy Duhová kulička je společnost FILMFEST s.r.o. a Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.