Napsali o nás (44. ročník)
Zpět na
výpis zpráv.
Asociace komunikačních agentur bodovala v Curychu
18. 5. 2004 | Na obzoru se rýsuje mezinárodní Den reklamy v rámci MFFDM.
Během pravidelného jarního mítinku, který Evropská asociace komunikačních agentur (EACA) uspořádala tentokrát ve Švýcarsku, dostaly obě české iniciativy prezentované šéfem AKA Jiřím Mikešem celoevropský rozměr. Za velmi aktuální považuje EACA myšlenku vzniku festivalu reklamy orientované na děti, který by se stal součástí Mezinárodního festivalu dětských filmů, pořádaného ve Zlíně. Akce by tak navázala na tradici soutěže o nejlepší dětskou reklamu, kterou spolu s odborným doprovodným programem ve Zlíně spolupořádaly AKA a Strategie. Vzhledem k sílícímu tlaku na přísnější restrikci reklamy cílící na děti by se podle EACA mohl festival, na němž by se setkávali filmoví tvůrci, admeni, zadavatelé i diváci, stát mezinárodní platformou pro diskuzi o profesních, celospolečenských i etických otázkách dětské reklamy. "Musíme o tom mluvit, hledat řešení, ne dělat mrtvého brouka," říká Mikeš, kterého evropská asociace pověřila jednat jejím jménem s vedením zlínského festivalu o možnostech rozšíření akce tímto směrem. V případě úspěchu by festival pořádaný spolu s EACA mohl odstartovat již příští rok.