Aktuality 44. ročníku
Zpět na výpis zpráv.Profesní akce 44. ročníku MFFDM Zlín 2004
15. 5. 2004 | Letošní ročník festivalu s sebou nese řadu různě profesně zaměřených akcí, které s festivalem úzce souvisíLetošní ročník festivalu s sebou nese řadu různě profesně zaměřených akcí, které s festivalem úzce souvisí.
Mezi novinkami je například i FILMPROJECT ZLÍN 2004 – burza audiovizuálních projektů. Filmproject chce nízkorozpočtovým projektům začínajících tvůrců i autorům animovaných a hraných projektů nabídnout pomocnou ruku - získat pro ně koproducenty, distributory, případně reklamní partnery z domova i ze zahraničí. Zároveň by měla být o záměrech v audiovizi prostřednictvím Filmprojectu informována odborná i laická veřejnost. Akce se ve Zlíně ve dnech 1. až 2. června uskuteční poprvé. Její hlavní část – odborná diskuze nad zvolenými tématy – však navazuje na loňskou akci s názvem Panel producentů. Loni se do živé diskuze zapojilo zhruba 50 filmových a televizních profesionálů ze čtyř zemí: České republiky, Slovenska, Rakouska a Německa. Konkrétním výsledkem akce pak byla spolupráce mezi německou a českou stranou na snímku Bibi Blocksberg 2.
Další profesní akcí tohoto ročníku je setkání pracovníků národních filmových archivů z Evropských zemí pod záštitou ředitele Českého Národního filmového archivu, ve svém oboru světově uznávaného Vladimíra Opěly. Tato akce se koná každoročně, letos proběhne ve Zlíně pod názvem „Evropské filmové dědictví dětem a mládeži“. Cílem akce je spolupráce národních archivů, výměna zkušeností a přibližování dětských filmů svým divákům..
Mezinárodního významu dosahuje setkání majitelů Evropských kin, které je organizováno ve spolupráci s Evropskou unií a její divizí Media Salles se sídlem v Itálii. V rámci každoroční konference s názvem „FOCUS ON EUROPE – Kidflix Special“, která v předchozích ročnících proběhla například v rámci Giffoni Film Festival, se sejde okolo 60 majitelů a ředitelů kin ze všech států Evropské unie, aby diskutovali a referovali o situaci a podpoře dětského filmu v kinech. Poprvé v historii této akce si předsedkyně Media Salles Dr. Elisabetta Brunella vybrala lokalitu ve východní Evropě – Zlín. Akce „Focus on Europe – Kidflix Special“ proběhne ve Zlíně od 3. do 5. června 2004. O náplni je možné se dočíst na stránkách www.mediasalles.it. V rámci konference proběhne předání cen „Euro Kids Awards“. Toto finanční ocenění (1000, 750 a 500 EUR) je každoročně věnováno majitelům kin, která se výrazně a nadprůměrně snaží o prezentaci dětského filmu v rámci promítacích schémat či se jinak výrazně podílí na jeho propagaci. Předává ji Evropská unie prostřednictvím své organizace Media Salles. Účastnit se přitom mohou všechna kina členských zemí Evropské unie a zemí participujících na MEDIA programu.
Již popáté se na Mezinárodním festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně objeví jeden den věnovaný reklamě. Den reklamy se bude konat ve středu 2. června 2004. Na pořádání akce se spolupodílí Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Záštitu projektu udělily profesní asociace AKA, AČRA a RPR.
Program bude stejně jako v předešlém roce rozdělen do tří částí (prestižní soutěžní oborová přehlídka reklamních spotů Duhová kulička, konference Dítě a reklama a Večer s reklamou, tématická festivalová přehlídka spotů z celého světa spojená s udílením cen Duhová kulička).
Soutěžní přehlídka má dvě kategorie, první obsahuje spoty cílené na dětského diváka a propagující produkty určené dětem. Ve druhé kategorii se můžeme setkat se spoty v nichž jako hlavní postava vystupuje dětský herec. Jednotlivé reklamy budou posuzovány dvěma porotami - odbornou a dětskou. Vítězné spoty budou oceněny Duhovou kuličkou. Autorem ceny je zlínský sklář Milan Handl.
Připravovaná konference Dítě a reklama by měla navázat na předchozí úspěšné ročníky, na kterých se střetávali lidé z různých oborů, ale se společným zájmem o děti. Cílem je lépe pochopit pohled dětí i specifiku jejich vnímání, představit jejich interkulturní rozdíly v rámci EU, priority, hodnoty, cíle a samozřejmě i nákupní chování, postoje k reklamě a médiím vůbec. Jedním z nejzajímavějších bodů bude návštěva Stefanie Lvovich (Ergo Communication, Londýn), která představí projekt Mediasmart vzdělávající děti v oblasti médií a reklamy ve Velké Británii. Velkou radost máme i z výzkumu Brandchild, který pro jeho autora Martina Lindstroma realizovala agentura Millward Brown a ve Zlíně jej bude včetně dotazovací metody Kidspeak prezentovat Petra Průšová. Věříme, že tato konference nejen svými tématy, ale i díky výborným přednášejícím z různých oblastí přispěje k většímu pochopení spotřebitelů budoucnosti – dětí. Zároveň bychom rádi přispěli k ochraně dětí před neetickými a nekultivovanými reklamními ataky.
Večer s reklamou je určen nejen pro profesionály, ale i pro širší veřejnost a všechny milovníky umění filmové zkratky. V průběhu večera budou předány Duhové kuličky vítězným spotům, proběhne festivalová přehlídka, která oproti soutěži přinese celosvětový průřez a srovnání televizních spotů zaměřených na děti.
Internetové stránky Dne reklamy jsou v provozu na adrese http://denreklamy.zlinfest.cz.